Нагадування у 27-му ніч Рамадану

Share

Ми вихваляємо Аллага (пречистий Він і піднесений) за Його незліченні милості, які помітні й не помітні, зовнішні та внутрішні. Просимо Аллага (пречистий Він і піднесений) наділити нас вдячністю за Його милості та найкращим поклонінням.

Клянуся Аллагом! Більшість людей, крім того, що невдячні, не бачать милості Аллага (пречистий Він і піднесений), а ті, що бачать, як правило, це милості, пов’язані з мирськими благами: їжею, питвом, якимись матеріальними засобами тощо. Але мало хто з людей бачить милості Аллага (пречистий Він і піднесений), пов’язані з Його релігією.

Клянуся Аллагом! Брати, якби ми тільки розуміли, яку милість надав нам Аллаг (пречистий Він і піднесений), що в ці благословенні ночі Він дозволив нам дожити до цього часу й проводити в поклонінні Йому, перебувати в колективі (джама’аті) людей, як бачиться нам, а Аллаг (пречистий Він і піднесений) знає краще, що прагнуть поклонятися Аллагові (пречистий Він і піднесений) згідно з тим, як Він наказав, і Сунною Його Посланця (нехай благословить його Аллаг і вітає). Клянуся Аллагом! Велика милість! Просимо Аллага (пречистий Він і піднесений) подяки за неї.

Аллаг (пречистий Він і піднесений) говорить у Корані:

وَرَبُّكَ يَخْلُقُ مَا يَشَاءُ وَيَخْتَارُ

“Господь твій створює те, що забажає, і обирає”

Коран, сура Аль-Касас (Розповідь), 28:68.

Аллаг (пречистий Він і піднесений) створює, але робить творіння неоднаковими, з них робить щось особливим і обирає за Своєю мудрістю і волею. Так, Аллаг (пречистий Він і піднесений) з місць обрав Мекку та Масджид аль-Харам, Медіну та Масджид ан-Набаві (мечеть Пророка (нехай благословить його Аллаг і привітає)), Шам та Байт аль-Макдіс.

Аллаг (пречистий Він і піднесений) обирає з людей, як Він обрав з-поміж людей віруючих, з-поміж них обрав праведників (саліхун), з-поміж них обрав пророків, з-поміж них обрав посланців, з-поміж них обрав володарів твердої рішучості з-поміж посланців (улюль-‘азм мін ар-русуль), а з-поміж них обрав Мухаммада (нехай благословить його Аллаг і вітає).

Також це стосується і часів. Аллаг (пречистий Він і піднесений) обрав з усіх місяців місяць рамадан, з нього обрав останні десять ночей (аль-‘ашру аль-ауахір). Якби ми знали, що таке десять ночей. Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає), який увесь час був старанним у поклонінні, ці ночі та дні проводив в особливому поклонінні та старанності. З особливостей цих ночей те, що в них Ніч могутності (“Ляйлятуль-к’адр”). І щоб розуміти особливу важливість цієї ночі, Аллаг (пречистий Він і піднесений) присвятив їй у Корані спеціальну суру “аль-К’адр”, що вказує на величезне її значення.

Аллаг (пречистий Він і піднесений) говорить:

إِنَّا أَنزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ

“Воістину, Ми ниспослали його (Коран) у Ляйлятуль-к’адр”

Коран, сура Аль-Кадр (Величність), 97:1.

Коран – це найбільше послання Аллага (пречистий Він і піднесений), Його заключне слово до людства. І Аллаг (пречистий Він і піднесений) це слово ниспослав у Ляйлятуль-к’адр.

Потім Аллаг (пречистий Він і піднесений) говорить:

وَمَا أَدْرَاكَ مَا لَيْلَةُ الْقَدْرِ❋ لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِّنْ أَلْفِ شَهْرٍ

“Чи знаєш (розумієш) ти, що таке Ніч могутності (“Ляйлятуль-к’адр”)? Ніч могутності (Ляйлятуль-к’адр) краща, ніж тисяча місяців”

Коран, сура Аль-Кадр (Величність), 97:2-3.

Тобто поклоніння цієї ночі краще й вище за нагородою, ніж поклоніння протягом тисячі місяців, усередині яких немає Ляйлятуль-к’адр. Тисяча місяців – це 80 з гаком років. Учені (‘уляма) кажуть, що мудрий сенс цього в тому, що це велика милість Аллага (пречистий Він і піднесений) до цієї громади (умми), бо життєвий термін цієї общини, як сказав Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає): “Життєвий термін моєї громади (умми) між шістдесятьма і сімдесятьма роками, і мало хто проживає більше”. Тобто це не такий термін, який давався представникам ранніх общин.

Аллаг (пречистий Він і піднесений) говорить про Нуха (мир йому):

وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا نُوحًا إِلَى قَوْمِهِ فَلَبِثَ فِيهِمْ أَلْفَ سَنَةٍ إِلَّا خَمْسِينَ عَامًا

“Ми відправили Нуха до його народу, і він пробув серед них, закликаючи їх тисячу років без п’ятдесяти”

Коран, сура Аль-Анкабут (Павук), 29:14.

Тобто їм для поклоніння і для того, щоб стати на Прямий шлях і заробити діяння, давався великий термін і час. Якщо тоді людина помирала у 200-300 років, то вважали, що померла зовсім молодою.

Учені (‘уляма) кажуть, що Аллаг (пречистий Він і піднесений) зі Своєї милості компенсував те, що для нас було дано менший життєвий термін, тим, що дарував нам цю ніч – Лейлятуль-к’адр, поклоніння в яку краще, ніж поклоніння впродовж 80-ти з гаком років.

Потім сказано:

تَنَزَّلُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ

“Сходять у ній (цієї ночі) ангели й Дух”

Коран, сура Аль-Кадр (Величність), 97:4.

Сказано: “تَنَزَّلُ” – це означає, що вони сходять відразу у величезній-величезній кількості. Таке величезне число ангелів, що вся земля цієї ночі заповнюється благодаттю (барака), милістю і світлом. Більше того, сходить “الرُّوح” (Дух) – Джибріль (мир йому), найголовніший з янголів, тому що Аллаг (пречистий Він і піднесений) з янголів теж обирає наближених янголів, найголовніший з яких Джибріль (мир йому), щоб ми розуміли, що таке ця ніч.

Потім сказано:

سَلَامٌ هِيَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ

“Вона – мир до самого сходу зорі”

Коран, сура Аль-Кадр (Величність), 97:5.

“سَلَامٌ” – мир, порятунок, благодать. Тому ми не повинні допустити слабину, недбалість (хочеться спати, уже втомився) цієї ночі. Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) каже:

إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِخَوَاتِيمِهَا

“Воістину, діяння оцінюються за їх закінченням” (аль-Бухарі (6493)).

Хвала Аллагу, з милості Аллаха, ти весь місяць постився, здійснював намаз-тарауіх, поклонявся Аллагу (пречистий Він і піднесений), і ось наприкінці не повинно бути так, що ти тепер ослаб, а, навпаки, має бути найголовніший останній ривок. Як знає людина-спортсмен, що біжить якусь дистанцію, що, якщо всі сили викласти на початку, наприкінці ослабне, прийде останнім і програє. Саме наприкінці потрібно докласти всіх сил і зробити цей останній ривок, бо діяння оцінюються за їхнім закінченням. Тож давайте не гаятимемо час на марнослів’я, жарти, сміх, застілля й розмови, бо лишилися якісь лічені години 27-ї ночі, про яку присягається Убай (нехай буде вдоволений ним Аллаг) у хадисі, як передається це в “Сахіху”. Він каже: “Присягаюся, це та сама ніч, яку наказав нам вистоювати Посланець Аллага (нехай благословить його Аллаг і вітає). Вона (ця ніч) – 27-ма ніч”. Тобто Убай клянеться, що Ніч могутності (“Ляйлятуль-к’адр”) – це 27-та ніч, але вона може бути будь-якою з останніх десяти ночей рамадану, і обов’язково вона в них. Правильніше, що вона змінюється і в різні роки в різний час, але найбільша ймовірність, що вона припадає на 27-му ніч.

Тому давайте оцінимо цю милість Аллага (пречистий Він і піднесений). Давайте підтримаємо й підбадьоримо одне одного. І просимо Аллага (пречистий Він і піднесений) дарувати нам найкраще поклоніння в цю ніч.