Благання Юнуса, мир йому. Частина друга

Share


بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله ربِّ العالمين حمدًا كثيرًا طيِّبًا مباركًا فيه وأشهد أن لا إله إلا الله وحده لا شريك له وأشهد أن محمداً عبده ورسوله

أما بعد
يا عباد الله المؤمنين

О віруючі раби Аллага! Імам ат-Тірмізі та інші імами наводять хадис від Са’да ібн Абу Ваккаса (нехай буде задоволений ним Аллаг) про те, що Посланець Аллага (нехай благословить його Аллаг і вітає) сказав:

دَعْوَةُ ذِي النُّونِ إِذْ دَعَا وَهُوَ فِي بَطْنِ الحُوتِ: لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ، فَإِنَّهُ لَمْ يَدْعُ بِهَا رَجُلٌ مُسْلِمٌ فِي شَيْءٍ قَطُّ إِلَّا اسْتَجَابَ اللَّهُ لَهُ

“Благання Зун-нуна (Юнуса, мир йому), коли він закликав до Аллага, перебуваючи в утробі риби (кита):

“Немає істинного бога, крім Тебе, пресвятий Ти і пречистий Ти, я був із тих, хто чинить несправедливість”

Воістину, якщо людина (мусульманин) закликає до Аллага (пречистий Він і піднесений) за допомогою цього благання з будь-якої причини, Аллаг обов’язково відповідає на його благання”
Привів ат-Тірмізі (3505)

Чому? Тому що це благання містить у собі дві речі:

“لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ” “Ля іляга ілля Анта” – це Таухід – визнання єдності Аллага (пречистий Він і піднесений) як Господа й Владики, і Творця, як Того, Кому поклоняються, як володаря божественних імен і атрибутів. Тільки Йому належить усе поклоніння. Визнання Таухіду в словах “Ля іляга ілля Анта” – “Немає істинного бога гідного поклоніння, крім Тебе” – Таухід.

“إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّّالِمِينَ” “Інні кунту мін аз-золімін” – “Воістину, я був з тих, що заподіюють несправедливість (зульм). Тут визнання гріха. Якщо людина усвідомлює і визнає гріх, це означає покаяння і прохання про прощення (істігфар).

Це ду’а містить у собі Таухід та істігфар – Єдинобожжя і прохання в Аллага (пречистий Він і піднесений) прощення. Тому Аллаг (пречистий Він і піднесений) відповідає людині, яка молить Його за допомогою цього ду’а.

Щастя і порятунок людини обертається навколо надії і страху. Але людина має право на надію тоді, коли в неї є підстава на надію, коли в людини є “Ля іляга ілля-Ллаг” і є Таухід. Якщо ти сповідуєш по-справжньому Таухід, тоді ти маєш право на надію і відкривається для тебе надія на благо цього світу і вічного світу.

Тому Таухід – це ключ до всього доброго, до всякого блага в цьому світі та у вічному світі, до всього, що бажане й улюблене людині. Таухід – це ключ, що відчиняє двері до щастя.

А прохання про прощення (істігфар) в Аллага (пречистий Він і піднесений) і каяття – це те, що зачиняє двері перед нещастями й бідами, перед стражданням, покаранням і муками. Ось що таке:

“لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ”

О раб Аллага, тому нехай твої уста частіше вимовляють слова: “Ля іляга ілля-Ллаг” і нехай твоє серце сповідує це неухильно до кінця твоїх днів, до останнього твого подиху. Подумайте, що таке Таухід, що таке “Ля іляга ілля-Ллаг”. Це не теорія, яку людина просто так вимовляє! Ні!

“Ля іляга ілля-Ллаг” – це значить прив’язати своє серце до Аллага й безмежно покластися на Аллага (пречистий Він і піднесений), і повністю та абсолютно відрізатися від усього, що окрім Аллага (пречистий Він і піднесений), покластися лише на Нього, підпорядкувати свою волю тільки Його волі, і відрізати підпорядкування чиїйсь або ще чиєїсь волі, окрім волі Аллага (пречистий Він і піднесений). Так, значить повністю підкоритися, віддатися і повністю відмовитися від покірності своєї душі (нафсу), що кличе до гріха, від покірності шайтану, а шайтан може бути з-поміж людей та з-поміж джинів, що кличуть людину до прірви: або сумнівів, якихось порушень у переконаннях, у розумінні релігії, або кличуть людину до прірви гріхів, спокус, зваб і пристрастей.

Таухід – це значить, ти полюбив Аллага (пречистий Він і піднесений) такою любов’ю, з якою не змагається любов до чогось. Любов’ю, якою люблять Бога і нікого поряд із Ним не любиш. У цьому серці немає місця для любові до чогось, когось поряд з Аллагом (пречистий Він і піднесений).

Що таке “Ля іляга ілля-Ллаг”? Це означає, що серце переповнене страхом Аллагом (пречистий Він і піднесений). Це страх-поклоніння – страх, яким бояться Бога. Ти боїшся тільки Аллага (пречистий Він і піднесений) цим таємним страхом і більше нікому не присвячуєш це.

Ось, що таке “Ля іляга ілля-Ллаг”. Це Таухід! Це “Ля іляга ілля-Ллаг”! Але, як же не відчиняться двері надії та двері щастя тому, хто по-справжньому сповідує ці слова!

Тому й каже Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає):

“Буде відповідь йому, з якого б приводу він не звернувся до Аллага (пречистий Він і піднесений)”

З “Ля іляга ілля-Ллаг” для тебе не страшні жодні перепони! Ти пройдеш до бажаної мети будь-які перепони!

Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) розповідає нам про заповіт, що його промовив пророк Аллага Нух перед смертю. Цей хадис імам аль-Бухарі наводить в “Адаб аль-Муфрад”. Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) каже:

«Пророк Аллага Нух перед смертю сказав синові: “Я зараз залишу тобі свій заповіт”».

З перших речей, який він сказав:

آمُرُكَ بـ: لا إلهَ إلَّا اللهُ؛ فإنَّ السَّمَواتِ السَّبعَ والأَرَضينَ السَّبعَ لو وُضِعتْ في كِفَّةٍ، ووُضِعتْ لا إلهَ إلَّا اللهُ في كِفَّةٍ، رجَحَتْ بهنَّ لا إلهَ إلَّا اللهُ، ولو أنَّ السَّمَواتِ السَّبعَ والأَرَضينَ السَّبعَ كُنَّ حَلقةً مُبهَمةً، قصَمَتْهنَّ لا إلهَ إلَّا اللهُ

«Я наказую тобі “Ля іляга ілля-Ллаг”. Воістину, якщо всі сім небес і всі сім земель будуть покладені на чашу терезів, а на іншу чашу будуть покладені “Ля іляга ілля-Ллаг”, переважать “Ля іляга ілля-Ллаг”. Якщо всі сім небес і сім земель перетворяться на одне суцільне щільне кільце, це кільце проб’є “Ля іляга іллі-Ллаг”»

СубханаЛлаг! Уявіть собі, що таке це кільце! Це вся світобудова з усіма твердями і водами, і творіннями які є – все це перетвориться на щільне кільце! Що це означає?! Як пробити це?! Але “Ля іляга ілля-Ллаг” проб’є це! Ось що таке “Ля іляга ілля-Ллаг”. Ось цей скарб, який дав нам Аллаг (пречистий Він і піднесений). Чи дякуємо ми Аллагові (пречистий Він і піднесений)? Чи усвідомлюємо ми ступінь подяки Аллагові за це, яка має бути в нас?!

А зло і біди, що спіткають нас, це що?! Це результат гріхів, які ми вчинили. Хто ж хоче зла і лиха, нещасть, потрясінь і страждань?! Причина всьому цьому гріх, а значить треба позбутися гріха і стерти гріхи. А як стерти гріхи?! Є кілька способів і найкращий, найм’якший спосіб і найдоступніший і найулюбленіший для Аллага зі способів – це щире покаяння (тауба) перед Аллагом і прохання прощення (істігфар) у Аллага (пречистий Він і піднесений). Нехай не втомляться наші серця і язики просити вибачення в Аллага (пречистий Він і піднесений)!

Щаслива людина, у сувоях якої буде багато “астагфіруЛлаг, астагфіруЛлаг, астагфіруЛлаг” (прошу вибачення в Аллага, прошу вибачення в Аллага, прошу вибачення в Аллага). Якщо у твоїх сувоях у Судний день виявиться багато прохань про прощення (істігфар) – блаженний ти!

Ми часто не цінуємо цей скарб, який залишив нам Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає). Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) сказав:

مَنْ قَالَ: أَسْتَغْفِرُ الله الَّذِي لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ وَأَتُوبُ إِلَيْهِ. غُفِرَ له وإن كان فرَّ من الزَّحفِ

“Хто скаже:

“Прошу вибачення в Аллага, окрім Якого немає істинного бога, Живого, Вседержителя, і каюся перед Ним”, – буде прощено йому, навіть якщо він утік з поля бою”
Привели Абу Дауд і ат-Тірмізі

Втекти з поля бою – із згубних гріхів, як сказав Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає), і це буде прощено йому.

І знайте, о раби Аллага, що найправдивіше слово – це Слово Аллага, Книга Аллага, що найкращий шлях – це шлях Мухаммада (нехай благословить його Аллаг і вітає), і що найгірше з діянь – це нововведення в релігії, усяке нововведення в релігії – це єресь (бід’а), усяка єресь – це хибна омана, усяка хибна омана веде в пекельний Вогонь.

І просіть благословення (салят) і позбавлення від усього поганого (салям) для нашого Пророка Мухаммада (нехай благословить його Аллаг і вітає), виконуючи наказ Аллага (пречистий Він і піднесений) у Корані:

إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلَّّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا

“Воістину, Аллаг і Його ангели благословляють Пророка. О ви, що увірували, благословляйте його (просіть в Аллага благословення на нього) і вітайте його привітанням”
Коран, сура Аль-Ахзаб (Військові загони), 33:56

І Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) сказав:

مَنْ صَلَّى عَلَيَّ صَلَاةً وَاحِدَةً صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ عَشْرًا

“Хто попросить для мене один раз благословення, того Аллаг благословить десятикратно”
Привів Муслім (408)

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيد ، اللَّهُمَّ بَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آل مُحَمَّدٍ كَمَا بَارَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيد

وارض اللهم عن الخلفاء الراشدين، والأئمة المهديين أبي بكر وعمر وعثمان وعلي، وعن الصحابة أجمعين، وعن التابعين ، ومن تبعهم بإحسان إلى يوم الدين، وعنا معهم يا أكرم الأكرمين

Ми просимо Аллага, щоб Він був задоволений праведними халіфами, імамами прямого шляху Абу Бакром, ‘Умаром, ‘Усманом і ‘Алі та всіма сподвижниками, та всіма, хто пішов за ними з табі’інів, та всіма, хто пішов за ними благим чином до Судного дня. І щоб разом з ними Він був задоволений і нами, тому що Він найщедріший з найщедріших.

اللهم رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَقَنَا عَذَابَ النَّارِ واغفر لنا واللمؤمنين والمؤمنات الأحياء منهم والأموات أجب دعانا يا مولانا

وآخر دعوانا أن الحمدلله رب العالمين

Надія на Аллага і страх за свої гріхи. Частина перша