О раби Аллага! Ми збагнули і зрозуміли, що шаріат – це і є вся релігія, і що шаріат – це і є ті положення, що є загальними для вчення всіх пророків, були загальними в заклику всіх посланців, і що шаріат – це практичні встановлення нашої релігії, практичний бік нашої релігії та зовнішні слова і дії.
Якщо ми з вами зрозуміли це, значить, ми повинні зрозуміти й те, що поняття шаріат (шарі’а) не використовується в значенні кримінальних покарань (худуд), не використовується в значенні відплати за вбивства та каліцтва (к’иса’с’), не використовується в значенні мір покарання (‘ук’убат), тому що так думають багато мусульман. Крім того, шаріат не означає, як думають деякі, якусь політичну систему, шаріат не означає порядок судочинства, кримінально-процесуальний кодекс. Це не називається шаріатом. Ці всі речі, як кримінальний кодекс, система правління, покарання та інше, – це тільки невелика і не головна складова шаріату. Це зовсім не шаріат. Це невелика складова шаріату. Ці речі не є основою, вони не є головними принципами, вони не є цілями шаріату, вони не є метою місії пророків і посланців. Не для цього приходили пророки й посланці. Це не є метою, суттю цієї релігії. Це тільки частина. Вони входять до числа численних положень, встановлень шаріату, що його Всевишній зобов’язав віруючим, і що здійснюється тоді, коли мусульмани мають умови, можливості для цього, через особливу, притаманну мусульманським країнам систему правління, через органи влади, що є в цих країнах, через органи судочинства. І ось за допомогою цих законоположень, які притаманні мусульманським країнам, мусульмани виносять рішення, керують у своїх судах, вони лежать в основі їхніх законів, вони лежать в основі їхніх порядків.
Але ось тут ось є одна річ. Чому це ставиться в докір мусульманським країнам, адже в наявності ось таких індивідуальних особливостей у мусульманських країн і суспільств немає нічого дивного насправді? І це насправді закріплено в тих принципах, які визнані сучасним світовим порядком. Подивіться, наприклад, у країнах Євросоюзу заборонена смертна кара, і це розглядається як щось несумісне з правами людини, щось негуманне. Водночас у США, в яких проголошують принципи демократії, свободи, захисту прав людини, смертну кару передбачають і застосовують, але водночас ніхто не звинувачує Америку у вандалізмі, у дикості, у відсталості, у замаху на права людини. Чому? Тому що ці закони належать до особливостей, які можуть бути індивідуально притаманні якійсь суспільній системі якоїсь країни і є внутрішньою справою цієї країни.
О раби Аллага! Не применшуйте і не давайте применшувати значення поняття шаріат (шаріа’). Применшення, обмеження цього поняття шаріат, зведення цього поняття тільки до покарань, тільки до заходів стягнення, коли оголошують метою, оголошують суттю шаріату ось ці ось покарання і так далі, – це що таке? Задумайтеся, для чого це робиться. Це спотворення суті шаріату, це усвідомлене спотворення шаріату, це перекручення його образу. Ось через ці речі нав’язують людям таку установку, що шаріат, практика шаріату, заклик до шаріату – це тільки відрізання голів, вигнання, побиття людей, руйнування їхніх будинків. Ось так от нав’язують це людям. Саме цей образ шаріату демонструється сьогодні через засоби масової інформації, через ролики, які є в YouTube’е. Це насправді війна проти релігії Аллага (Пречистий Він і Піднесений).
А мета всього цього яка? Спотворити образ шаріату для чого? Щоб спотворити образ Ісламу, щоб відвернути людей від релігії Аллага (Пречистий Він і Піднесений), щоб зобразити Іслам і мусульман, уявити їх як якихось кровожерливих варварів, залякати людей шаріатом, і ось так людей відвертають від Ісламського заклику, який поширюється в усіх куточках землі. Вони немов кажуть: “Ось подивіться, це та релігія, яку вони, мусульмани, проповідують, ось це той шаріат, який вони сповідують. Він весь суцільне насильство, він весь суцільне руйнування”.
І, на жаль, о раби Аллага, закріпленню цього образу сприяють дії деяких харіджитських груп, деяких екстремістських груп, які сіють псування в країнах Ісламу. І недруги Ісламу використовують ці жахливі вчинки, які чинять хариджити, ці екстремістські групи. Для чого? Для спотворення і паплюження образу Ісламу, щоб налякати людей шаріатом, спершу спотворивши його значення і його сенс.
Ми всі з вами повинні розуміти суть цієї війни, яка ведеться інформаційно, і яка істинна суть поширюваних роликів, де зображуване підносять як шаріат. Який посил у всіх цих роликів? Посил і послання всіх цих роликів – “Подивіться, ось він шаріат. Він застосовується тільки там, де бідність, де голод, де розруха, де відсталість, де війна. І нехай цей образ шаріату закріпиться у вашій свідомості. Шаріату дотримуються тільки крайні екстремісти, які насолоджуються, коли відрізають голови, які сіють скрізь псування, відсталість, виганяють людей з їхніх осель, з їхніх міст. Саме ось таким має бути образ послідовників шаріату у вашому уявленні, о люди!” Ось посил цієї пропаганди і цих роликів. Істинні слова Аллага (Пречистий Він і Піднесений)
يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ * هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ
“Вони хочуть погасити світло Аллага своїми вустами, але Аллаг збереже Своє світло, навіть якщо це ненависно невіруючим. Він Той, Хто відправив Свого Посланця (Мухаммада) з настановами істини і вірою істини (Ісламом), щоб явити її вище за всі інші релігії, хоч би це і було ненависним для багатобожників”
Коран, сура Ас-Сафф (Лави), 61:8-9.
О мусульмани, о раби Аллага! Ваша релігія, шаріат вашого Господа – це закон Єдинобожжя, це закон світла, закон добра, справедливості, милосердя, мудрості, порядності, великодушності, вірності, впорядкування, миру, безпеки, надійності та щастя. Знайте це і проповідуйте це. І не допомагайте недругам цієї релігії представляти Іслам як релігію темряви і релігію страху, як релігію віроломного замаху на життя, честь і майно людей.