Згубні наслідки відмови від слідування Сунні

Share

О раби Аллага! О мусульмани! Усе благо і щастя в слідуванні за Мухаммадом (нехай благословить його Аллаг і вітає), а все зло і нещастя – через непослух його і протиріччя його Сунні. Суперечність Сунні й відраза від неї, веде до загибелі людини й нещастя в обох світах, тут і після смерті.

Ось деякі негативні та страшні наслідки відмови від слідування за Мухаммадом (нехай благословить його Аллаг і вітає):

Перший негативний наслідок: якщо людина відвертається від Сунни і не бажає слідувати за Мухаммадом (нехай благословить його Аллаг і вітає), то її серце відхиляється від прямого шляху, викривляється і спотворюється.

Аллаг (Пречистий Він і Піднесений) говорить у Корані:

فَلَمَّا زَاغُوا أَزَاغَ اللَّهُ قُلُوبَهُمْ

«А коли вони відхилилися, тоді Аллаг відхилив їхні серця»

Коран, сура Ас-Сафф (Лави), 61:5

Абу Бакр ас-Сіддик’ з приводу цього аяту, сказав: «Нічого я не залишу з того, що робив Посланець Аллага (нехай благословить його Аллаг і вітає), і обов’язково буду робити це. Тому що я боюся, що якщо я залишу щось із його велінь, то відхилюся». Він боявся відхилитися.

Другий негативний наслідок: відмова від наслідування Сунни веде до того, що розколюється суспільство і між мусульманами відбуваються чвари.

У хадисі ‘Ірбада ібну Сарія (нехай буде задоволений ним Всевишній Аллага) говориться: «Пророк (нехай благословить його Аллага і вітає) в одній зі своїх останніх хутб сказав:

مَن يعِشْ منْكم بعدي فسيَرى اختِلافًا كثيرًا فعليكُم بسنَّتي وسنَّةِ الخلفاءِ الرَّاشدينَ

«Хто після мене проживе довго, побачить багато розбіжностей. Тримайтеся моєї Сунни та сунни праведних халіфів після мене»

Абу Дауд (4607) та Ахмад (17185).

У дотриманні Сунни полягає наша єдність, о раби Аллага!

Третій негативний наслідок: відмова від слідування за Сунною веде людей до багатобожжя (ширк) і невір’я (куфр).

Ширк і куфр – це страшні речі, вічне Пекло після смерті через відмову від Сунни.

Аллаг (Пречистий Він і Піднесений) говорить у Корані:

قُلْ أَطِيعُوا اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَإِن تَوَلَّوْا فَإِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْكَافِرِينَ

«Скажи: «Підкоряйтеся Аллагові й Посланникові», а якщо вони відвернуться, то Аллаг не любить невіруючих» »

Коран, сура Аль-Імран (Родина Імрана), 3:32

Ахмад ібну Ханбаль – видатний імам ахлю-Сунна уаль-джама’а сказав: «Я подивився і знайшов у мусхафі (Коран) тридцять три місця, де наказують підкорятися Посланцеві Аллага (нехай благословить його Аллаг і вітає). А потім прочитав аят:

فَلْيَحْذَرِ الَّذِينَ يُخَالِفُونَ عَنْ أَمْرِهِ أَن تُصِيبَهُمْ فِتْنَةٌ أَوْ يُصِيبَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ

«Нехай остерігаються ті, що суперечать його наказам (Пророка), що спіткає їх спокуса (фітна) або спіткає їх болісне покарання»

Коран, сура Ан-Нур (Світло), 24:63

І Ахмад ібну Ханбаль сказав: «Ви знаєте, що таке фітна? Фітна – це багатобожжя (ширк). У серце людини западе щось із кривизни, викривляється її серце і вона гине».

Четвертий негативний наслідок: непослух Сунні веде людину до фізичних страждань, до шкоди у фізичному плані.

Згадайте про людину, якій сказав Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає): «Їж правою рукою», а він через зарозумілість і не бажаючи підкорятися Сунні Пророка (нехай благословить його Аллаг і вітає) сказав:

«لا أَسْتَطِيعُ»

«Я не можу».

Тоді Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) сказав:

«لا استطعَت»

«Так не зможи ж»

Муслім (2021) та Ібн Хіббан (6513).

І паралізувало його руку, і не зміг він більше піднести свою праву руку до рота.

Абу Хумейд ас-Са’іді (нехай буде задоволений ним Всевишній Аллаг) розповідав: «Ми здійснювали разом із Пророком (нехай благословить його Аллаг і вітає) похід на Табук. І коли ми вже прибули в Табук, сказав Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає): «Сьогодні вночі буде сильний вітер, нехай ніхто з вас у жодному разі не встає і прив’яжіть верблюдів». Ми прив’язали верблюдів. І справді, вночі здійнявся сильний вітер.

Але один чоловік не послухався Пророка (нехай благословить його Аллаг і вітає) і, піднявшись, встав. Тоді поніс його вітер до гори Тай». Гори Тай розташовувалися від цього місця на відстані до кількох сотень кілометрів. Ось що означає непослух Пророка (нехай благословить його Аллаг і вітає). Він піднявся і вітер забрав його на величезну відстань.

Абу Хурайра (нехай буде задоволений ним Всевишній Аллаг) передав хадис про те, що Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) заборонив пити з бурдюків (закритих посудин) з горлечка. Аюб (нехай змилується над ним Всевишній Аллаг) повідомляє, що один чоловік не послухався цього хадису Пророка (нехай благословить його Аллаг і вітає), і коли він почав пити з шийки, то з нього вилізла змія.

Імам ат-Табарані (нехай змилується над ним Всевишній Аллаг) повідомляє про те, що Абу Ях’я Закарійя ібну Ях’я ас-Саджі розповідав, що якось вони йшли вулицями Басри (тобто це були кілька людей з шукачів знань, що збирали хадиси Пророка (ﷺ)), аби піти до хати до однієї людини, що розповідає хадиси. Вони йшли швидко і серед них був один чоловік, який жартував безсоромно. Він, знаючи хадис, що ангели опускають свої крила перед шукачами знань, сказав: «Піднімайте ваші ноги, а то наступите зараз на крила ангелів і переламаєте їм крила». Він сказав це знущаючись, і сказано в повідомленні, після цього, він не зміг зійти з місця, відмовили його ноги і він впав.

Нехай остерігаються ті, що знущаються з Сунни Пророка (нехай благословить його Аллаг і вітає)! Скільки людей, які знущаються з бороди, коли людина за Сунною відпускає бороду або коли людина втілює Сунну Пророка (нехай благословить його Аллаг і вітає) в життя?!

Абу Абдулла Мухаммад ібну Ісмаїль ат-Таймі розповідав наступний випадок: «Був один з єретиків (послідовників бід’ата). І при ньому повідомили хадис Пророка (нехай благословить його Аллаг і вітає):

وإذَا اسْتَيْقَظَ أحَدُكُمْ مِن نَوْمِهِ فَلْيَغْسِلْ يَدَهُ قَبْلَ أنْ يُدْخِلَهَا في وَضُوئِهِ؛ فإنَّ أحَدَكُمْ لا يَدْرِي أيْنَ بَاتَتْ يَدُهُ

«Коли хтось із вас прокидається після нічного сну, нехай не опускає руки в посудину з водою, але нехай спочатку тричі помиє їх. Адже він не знає, де була його рука вночі»

аль-Бухарі (162) і Муслім (237).

І цей єретик, почувши цей хадис, знущаючись сказав: «Я знаю, де моя рука була вночі. Моя рука була в ліжку разом зі мною». І каже Ат-Таймі: «Вранці ця людина прокинулася в такому стані, що рука її, по саме передпліччя, була всунута в задній прохід».

Подивіться, до чого веде нехтування людиною Сунни Пророка (нехай благословить його Аллаг і вітає).

Аль-Каді Абу Тайіб розповідав: «Одного разу ми перебували в мечеті “аль-Мансур”, і прийшов молодий хлопець із Хорасана. Він поставив одне релігійне запитання, і йому відповіли. Тоді він сказав: «Я хочу довід (даліль)». Йому сказали: «Хадис Абу Хурайри (нехай буде задоволений ним Всевишній Аллаг)». Але хлопець, який фанатично дотримується свого мазхабу, сказав: «Оскільки в моєму мазхабі не так, значить це неправильно. А хадиси Абу Хурайри не приймаються».

І коли він це вимовив, не встигнувши закінчити свої слова, як упала величезна змія з даху мечеті так, що всі люди схопилися. Цей хлопець побіг, а ця змія кинулася за ним. І люди почали говорити йому: «Покайся! Покайся!», і він сказав: «Каюся, каюся». І тоді зникла ця змія, ніби її й не було зовсім.

Кутбуддін аль-Юніні повідомляє наступний випадок: «Був якийсь чоловік на ім’я Абу Саляма з Бусри. Людина, яка була відома своєю розгнузданістю і безсоромністю. І одного разу перед ним згадали про сівак (корінь для чищення рота) і про його переваги. Він сказав: «Клянуся Аллагом, я не буду використовувати сівак, інакше як для свого заднього проходу». І потім узяв і, знущаючись із Сунни Пророка (нехай благословить його Аллаг і вітає), всунув собі сівак у задній прохід, потім вийняв. І тут же він відчув сильний біль у себе в животі та в задньому проході. І цей нестерпний біль тривав дев’ять місяців. А через дев’ять місяців він склав (народив) істоту. Вийшла в нього з цього місця істота, подібна за виглядом до щура на чотирьох лапах.

І голова в неї, як голова риби, а задня частина була, як задня частина зайця. І коли він народив цю тварину, то тварина прокричала три рази. І встала тоді дочка цього чоловіка і розтрощила голову цій істоті, і вона померла. А ця людина прожила ще два дні після цього і померла на третій день. І він говорив: «Ця істота мене вбила. Вона розпорола всі мої кишки».

Кутбуддін аль-Юніні говорив, що цю істоту бачила ціла група з жителів тих місць, і хатиби того міста. І з них були ті, які бачили цю істоту живою, і були ті, які бачили її вже мертвою».

До таких наслідків фізичного плану призводить непослух Сунни Пророка (нехай благословить його Аллаг і вітає).

П’ятий негативний наслідок: непослух Сунни Пророка (нехай благословить його Аллаг і вітає) веде до того, що людина позбавляється блага (хайр).

Аллаг (Пречистий Він і Піднесений) застерігає:

وَأَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَاحْذَرُوا

«Підкоряйтеся Аллагові, і підкоряйтеся Посланцеві, і остерігайтеся!»

Коран, сура Аль-Ма’іда (Трапеза), 5:92

‘Імран ібну Хусайн сказав: «Заборонив Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) припікання. І ми, все-таки зробили припікання, і ніякого щастя (успіху) ми не отримали».

Абу Дауд сказав: «Тому що ‘Імран ібну Хусайн чув привітання ангелів (салям ангелів). А коли він почав робити це припікання, він перестав чути привітання ангелів, позбувшись цього блага. А потім, коли він відмовився від припікання, він знову став чути вітання ангелів».

Шостий негативний наслідок: непослух Пророка (нехай благословить його Аллаг і вітає) і відмова від дотримання його Сунни веде до проблем і зла в тебе в родині.

Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) заборонив несподівано приїжджати вночі додому, коли людина повертається з подорожі. Двоє людей, почувши цей хадис Пророка (нехай благословить його Аллаг і вітає), вирішили не послухатися. Вони прийшли додому несподівано вночі й були покарані тим, що кожен із них застав удома зі своєю дружиною стороннього чоловіка. Хай урятує Аллаг (Пречистий Він і Піднесений)!

Ось, до чого призводить людину те, коли вона, чуючи хадис, навмисне йде наперекір хадису Пророка (нехай благословить його Аллаг і вітає).

Видатний учений Са’ід ібн аль-Мусайіб сказав, що батько йому розповів: «Батько батька прийшов до Пророка (нехай благословить його Аллаг і вітає) і Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) сказав йому:

«ما اسْمُكَ؟»

«Як звуть тебе?»

Він сказав:

«حَزْنٌ»

«Звуть мене Хазн (суворий, жорсткий, грубий)».

Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) сказав йому:

«أنْتَ سَهْلٌ»

«Ні, ти легкий» (тобто, не грубий, жорсткий і черствий).

Він сказав:

«لا أُغَيِّرُ اسْمًا سَمَّانِيهِ أبِي»

«Ні. Я не буду змінювати ім’я, яким мене назвав мій батько».

І каже Саїд ібн аль-Мусайіб:

«فَما زَالَتِ الحُزُونَةُ فِينَا بَعْدُ»

«І відтоді ця суворість, жорсткість і черствість, залишаються в нашому роду» аль-Бухарі (6190).

Аллагу акбар! Неслухняність Пророка (нехай благословить його Аллаг і вітає).

Сьомий негативний наслідок: непослух Пророка (нехай благословить його Аллаг і вітає) і суперечність його Сунні, веде до загибелі та смерті людини.

Одного разу захворів один літній бедуїн. Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) прийшов, щоб провідати його і його звичаєм було говорити хворим:

«لا بَأْسَ، طَهُورٌ إنْ شَاءَ اللَّهُ»

«Нічого страшного (не біда), очищення ін шаа Аллаг!».

І Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) сказав бедуїну ці слова. Бедуїн, замість того, щоб сказати: «Ін шаа Аллаг», сказав:

طَهُورٌ؟ كَلَّا، بَلْ هي حُمَّى تَفُورُ -أوْ تَثُورُ- علَى شَيخٍ كَبِيرٍ، تُزِيرُهُ القُبُورَ

«Яке очищення? Це лихоманка, яка вирує в мені, в старці. І вона зажене цього старця в могилу».

Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) сказав:

«فَنَعَمْ إذًا»

«Добре тоді»

аль-Бухарі (3616, 7470).

І ця людина не дожила до вечора наступного дня. Це нещастя від суперечності Сунні Пророка (нехай благословить його Аллаг і вітає).

Восьмий негативний наслідок. О раби Аллага! Добрі діяння людини, які вона робила заради Аллага, можуть стати марними (перекреслитися) через непослух Сунни Пророка (нехай благословить його Аллаг і вітає). Про це йдеться в аяті.

Дев’ятий негативний наслідок. У Судний День буде водойма Пророка (нехай благословить його Аллаг і вітає). Люди, змучені спрагою, прийдуть до цієї водойми, щоб випити звідти води, але їх відженуть від неї через те, що вони пішли всупереч релігії Пророка (нехай благословить його Аллаг і вітає) і його Сунні.

Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) повідомляє: «Я раніше за вас буду там, біля своєї водойми в Судний День. Будуть приходити люди по одному і групами. І я знатиму їх за іменами, за їхнім зовнішнім виглядом, за якістю, як людина, що знає своїх верблюдів і може відрізнити їх від чужих. Але будуть люди, яких відганятимуть від водойми. І тоді я звернуся до Аллага (Пречистий Він і Піднесений), і скажу:

«يَا رَبِّ رَهْطِي، أَيْ رَبِّ أُمَّتِي»

«О Господь мій, це ж моя група, це ж моя умма (громада)!».

І йому буде сказано:

«يَا مُحَمد، إِنَّك لَا تَدْرِي مَا أَحْدَثُوا بعْدك إِنَّهُم كَانُوا يَمْشُونَ بعْدك الْقَهْقَرَى»

«О Мухаммаде, ти не знаєш, які нововведення вони ввели в твою релігію після тебе. Після тебе вони все продовжували і продовжували задкувати назад» аль-Бухарі (6585, 7048).

Хай урятує Аллаг (Пречистий Він і Піднесений) нас від цього!

Десятий негативний наслідок: відмова від Сунни Пророка (нехай благословить його Аллаг і вітає) – це причина болісного покарання і потрапляння людини в Пекло.

Всевишній Аллаг говорить:

وَمَن يُشَاقِقِ الرَّسُولَ مِن بَعْدِ مَا تَبَيَّنَ لَهُ الْهُدَى وَيَتَّبِعْ غَيْرَ سَبِيلِ الْمُؤْمِنِينَ نُوَلِّهِ مَا تَوَلَّى وَنُصْلِهِ جَهَنَّمَ وَسَاءَتْ مَصِيرًا

«А хто суперечить Посланникові після того, як став зрозумілим для нього прямий шлях, і не слідує шляхом віруючих (шляхом сподвижників). Звернемо Ми його до того, до чого він сам звернувся. І спалимо його в Пекельному Вогні, і як кепсько це місце перебування»

Коран, сура Ан-Ніса (Жінки), 4:115

У цьому світі людину, що відвертається від Сунни, спіткає приниження і презирство. А у вічному світі – болісне покарання.

Це тільки деякі з тих негативних і страшних наслідків суперечності Сунні Посланця Аллага (нехай благословить його Аллаг і вітає) і відмови від слідування за ним.

Нехай Аллаг (Пречистий Він і Піднесений) врятує нас від цього! Нехай Аллаг (Пречистий Він і Піднесений) врятує нас від усього, що може стати причиною Його гніву й невдоволення!

اللهُمَّ إِنا نسْأَلُكَ مِنَ الْخَيْرِ كُلِّهِ عَاجِلِهِ وَآجِلِهِ، مَا عَلِمْنا مِنْهُ مِنْهُ وَمَا لَمْ نعْلَمْ، وَنعُوذُ بِكَ مِنَ الشَّرِّ كُلِّهِ، عَاجِلِهِ وَآجِلِهِ مَا عَلِمْنا مِنْهُ، وَمَا لَمْ نعْلَمْ