4 найстрашніші, найнебезпечніші та наймерзенніші гріхи. Частина 2

Share

О раби Аллага! Чи бачив Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) Рай і Пекло? Так! Пророкові (нехай благословить його Аллаг і вітає) був показаний Рай і було показане Пекло. І це було не один раз.

Один із випадків, коли Пророкові (нехай благословить його Аллаг і вітає) було показано Рай і Пекло – це під час намазу – затемнення сонця (салят аль-кусуф). Коли за часів Пророка (нехай благословить його Аллаг і вітає) сталося затемнення сонця – а це з великих знамень Всевишнього Аллага, що вказують на Його могутність, – Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) спрямувався до здійснення намазу, і за ним встали його сподвижники. І ось під час намазу Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) на власні очі побачив Рай і побачив Пекло. Коли він побачив Рай, він просунувся вперед, зробив кроки вперед. Коли ж він побачив Пекло, то позадкував назад. А потім, після намазу, він повідомив у своїй проповіді сподвижникам, що він бачив! Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) повідомив їм, що він бачив у Пеклі, для того, щоб застерегти їх, нагадати їм, налякати їх, щоб залишили вони ті речі, що можуть стати причиною входження в Пекло.

Сказав Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає), після цього намазу:

لَقَدْ رَأَيْتُ جَهَنَّمَ يَحْطِمُ بَعْضُهَا بَعْضً

«Я побачив Пекло (Геєну), частина якої зжирає іншу частину».

Сахіх аль-Бухарі, 1212. Муслім, 901.

І сказав він (нехай благословить його Аллаг і вітає):

فَلَمْ أرَ مَنْظَرًا كَاليَومِ قَطُّ أفْظَعَ

«Я ніколи не бачив видовища страшнішого, жахливішого, ніж я побачив сьогодні».

Сахіх аль-Бухарі, 1052.

О віруючі! У своїй проповіді Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) перестерігав, застерігав, забороняв вчинення гріхів. Тих гріхів, які ведуть у пекельний Вогонь. О раби Аллага! Після цього намазу – затемнення сонця, була особлива проповідь. Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) застеріг у ній від страшних гріхів, але не звичайним чином – він розповів про людей, яких він бачив у Пеклі. І розповів, з яких причин вони страждають там і горять там.

Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) назвав ці причини для того, щоб застерегти нас. Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) згадав 4 речі – чотири гріхи; об’єднав їх разом у своїй проповіді. Це найстрашніші гріхи, о раби Аллага! Це найнебезпечніші гріхи, наймерзенніші з гріхів. Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) об’єднав їх у згадці разом, щоб застерегти нас із вами, попередити! Чотири гріхи, о раби Аллага, це:

■ Багатобожжя (ширк);

■ Вбивство (аль-катль);

■ Перелюб (зіна);

■ Злодійство (саріка).

Перше, від чого застеріг Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) – це перший гріх, згаданий у Корані, від якого застерігає нас Аллаг (Пречистий Він і Піднесений) – багатобожжя (ширк). Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) не раз пояснював його небезпеку. І цього разу він сказав:

رَأَيْتُ عَمْرَو بْنَ عَامِرٍ الْخُزَاعِيَّ يَجُرُّ قُصْبَهُ فِي النَّارِ – أي أمعاءه – كَانَ أَوَّلَ مَنْ سَيَّبَ السَّوَائِبَ

«Я побачив, як Амр ібн Амір аль-Хуза́ї волочив свої кишки в пекельному Вогні. Він був першим, хто ввів таку річ, як саіба».

Саіба – це коли брали верблюдиць і присвячували їх ідолам, псевдобогам так, що ніхто більше не міг їздити на цих верблюдицях, тому що вони були присвячені ідолам.

Амр ібн Луха́йй аль-Хуза́ї (араб. عمرو بن لُحَيَيّ الخزاعي) – це людина, яка принесла на аравійський півострів традиції невігластва (джахілії); принесла ідолопоклонство. Він перший, який ввіз на аравійський півострів ідолів і почав закликати людей до ідолопоклонства, багатобожжя. У результаті, змінилося єство (фітра) у людей, бо кожна людина створена в цьому природному стані – схильності до поклоніння Одному Єдиному Творцеві. Спотворилося єство, змінилися люди, переконання… Ця людина стала причиною зміни релігії Ібрагіма (мир йому), возлюбленого Всевишнього Аллага. Бо релігія Ібрагіма (мир йому), яку араби сповідували в той час, була релігією єдинобожжя. Амр ібн Луха́йй змінив цю релігію і ось навколо Кааби з’явилися ідоли! Навколо Кааби – першого будинку Аллага на землі; першого будинку єдинобожжя на землі – були встановлені ідоли! Люди почали стікатися до цих ідолів, щоб поклонятися їм поряд зі Всевишнім Аллагом!

Араби здійснювали хадж і вони вимовляли слова тальбії: «Ляббейк, Аллагумма ляббейк, ляббейка, ля кульки лака ляббейк» (о Аллаг, ось я відповідаю на твій заклик, відповідаю відповідь за відповіддю – немає у Тебе співтовариша!). Але вони змінили цю тальбію. Туди проник бруд і багатобожжя. Вони почали говорити:

«لَبَّيْكَ لَا شَرِيكَ لَكَ إِلَّا شَرِيكًا هُوَ لَكَ تَمْلِكُهُ وَمَا مَلَكَ»

«ляббейка, ля шаріка лака, ілля шарікя хуа ляк тамлікугу ва ма маляк» (я перед Тобою, нема в Тебе співтовариша, о Аллаг; крім того співтовариша, що належить Тобі; Ти ним володієш, він не володіє!). Тобто, «так, Аллаг, немає в Тебе співтовариша в Пануванні; але є хтось, якими Ти володієш – ми їм поклоняємося, як посередникам між Тобою і нами» – багатобожжя! Те саме багатобожжя, яке сьогодні поширене, о раби Аллага. Хай урятує нас Всевишній Аллаг!

Багатобожжя (ширк) – це найстрашніший гріх; не забувайте, не втомлюйтеся чути це, пояснювати це людям, дітям. Щоб, коли ви помрете, ви помрете спокійними, що ваші діти не поклонятимуться нікому поряд із вашим Творцем. Багатобожжя (ширк) – такий гріх, який не прощається ніколи! Це такий злочин, що якщо людина помре з цим злочином, не покаявшись, вона в Судний день увійде в пекельний Вогонь назавжди; без якогось шансу, надії на вихід звідти. І немає різниці, о раби Аллага, що це за ширк – чи поклоняється людина ідолам, чи поклоняється вона могилам, святим, гробницям…

Поклоніння (аль-‘ібада) – це виняткове право Всевишнього Творця! Тільки Йому можна поклонятися. Благання (ду’а) – це виключне право Всевишнього Аллага! Ніхто не має право на те, щоб до нього зверталися з благанням, крім Всевишнього Аллага. Він є єдиний істинний Бог! Усе, що крім нього – це лжебоги. Усе, чому поклоняються крім Нього – це поклоніння не по праву!

وَأَنَّ ٱلۡمَسَٰجِدَ لِلَّهِ فَلَا تَدۡعُواْ مَعَ ٱلَّهِ أَحَدًا

«Воістину, мечеті – місця поклоніння належать Аллагові, так не закликайте ж; не поклоняйтеся поряд з Ним нікому».

Коран, сура Аль-Джін (Джіни), 72:18.

وَمَا أُمِرُوا إِلَّا لِيَعْبُدُوا اللَّهَ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ

«І було їм наказано тільки поклонятися Аллагові, не надаючи Йому нічого в співтовариші; щиро присвячуючи Йому релігію».

Коран, сура Аль-Джін (Джіни), 72:18.

Другий гріх, про який згадав Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає), від якого він застеріг, – це злочин – убивство (аль-катль). Зазіхання на невинні душі, о раби Аллага, це – злочин жахливий. І Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) у цій хутбі згадав про нього, сказавши:

رَأَيْتُ فِيهَا – أي في النار – امْرَأَةً مِنْ بَنِي إِسْرَائِيلَ تُعَذَّبُ فِي هِرَّةٍ لَهَا رَبَطَتْهَا فَلَمْ تُطْعِمْهَا وَلَمْ تَدَعْهَا تَأْكُلُ مِنْ خَشَاشِ الْأَرْضِ

«Я побачив там, у Пеклі, жінку із синів Ісраїля (нащадків Ісраїля) – як вона страждає через її кішку, яку вона прив’язала і не годувала її, і не випускала, щоб вона сама могла поїсти з тварин землі».

Вбила кішку таким жорстоким способом, замучила її голодом. І це стало причиною входження її в пекельний Вогонь.

Хадис аль-Бухарі (2365, 3482) і Муслім (2242).

І Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) побачив цю жінку, яка страждає там у Пеклі через цю кішку. О, раби Аллага, через кішку! Що тоді казати про людей, які зазіхають на невинні людські душі, які вбивають у жахливий спосіб; які проявляють звірство й тиранію та жорстокість, що виходить за межі. О раби Аллага, убивство невинної душі – страшний гріх; якби тільки могла собі уявити людина, яка зазіхає на це – на людську душу без права.

Третій гріх – злочин, про який згадав Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) у своїй хутбі, це – перелюбство (зіна). І сказав Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) у своїй проповіді:

يَا أُمَّةَ مُحَمَّدٍ؛ وَاللَّهِ مَا مِنْ أَحَدٍ أَغْيَرُ مِنْ اللَّهِ أَنْ يَزْنِيَ عَبْدُهُ أَوْ تَزْنِيَ أَمَتُهُ، يَا أَمَّةَ مُحَمَّدٍ وَاللَّهِ لَوْ تَعْلَمُونَ مَا أَعْلَمُ لَضَحِكْتُمْ قَلِيلًا وَلَبَكَيْتُمْ كَثِيرًا

«О громада Мухаммада – умма Мухаммада! Немає нікого більш ревнивого, ніж Аллаг, коли Він бачить, що раб Його або рабиня Його чинить перелюбство. О громада Мухаммада! Клянуся Аллагом, Якби знали ви те, що знаю я, ви б мало сміялися і багато плакали!”

Застеріг Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) від перелюбу (зіна). О раби Аллага! Це – мерзенний, огидний гріх. Найтяжчий гріх, який сьогодні розписує шайтан і його підсобники як щось нормальне, природне. Це страшно! Ті наслідки в суспільстві, те псування в суспільстві, до яких веде перелюб – масштаби цього знає тільки Всевишній Аллаг. Тому Аллаг не каже «Я забороняю вам зіна», Він каже:

وَلَا تَقْرَبُوا الزِّنَا

«І не наближайтеся до перелюбу».

Коран, сура Аль-Ісра (Нічна подорож), 17:32.

Тому заборонено дивитися, кидати погляди на чужих жінок; жадані погляди.

وَلَا تَقْرَبُوا الزِّنَا إِنَّهُ كَانَ فَاحِشَةً وَسَاءَ سَبِيلًا

«Не наближайтеся до перелюбу, бо він є гидотою і поганим шляхом».

Коран, сура Аль-Ісра (Нічна подорож), 17:32.

Згадуй ці слова, о Раб Аллага, коли тебе шайтан кличе до жаданих поглядів на чужих жінок.

Четверте, що згадав Посланець Аллага (нехай благословить його Аллаг і вітає) у хутбі – Він застеріг від такого гріха, як крадіжка (ас-саріка). Крадіжка – зазіхання на чуже майно без права; поїдання майна людей без права; зазіхання на майнові права людей.

Сказав Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає):

رَأَيْتُ فِيهَا – أي النار – صَاحِبَ الْمِحْجَنِ يَجُرُّ قُصْبَهُ فِى النَّارِ كَانَ يَسْرِقُ الْحَاجَّ بِمِحْجَنِهِ فَإِنْ فُطِنَ لَهُ قَالَ: إِنَّمَا تَعَلَّقَ بِمِحْجَنِى، وَإِنْ غُفِلَ عَنْهُ ذَهَبَ بِهِ

«Я бачив у Пеклі людину, у якої була палиця з гачком на кінці (з викривленим кінцем). Я бачив, як ця людина волочила свої кишки в пекельному Вогні. Він обкрадав паломників – людей, які здійснювали хадж – за допомогою своєї палиці з викривленим кінцем. Якщо люди помічали – він казав, що воно просто зачепилося за його палицю; а якщо не помічали – він брав те, що зачепилося за його палицю, і йшов з нею». Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) побачив цього злодія в Пеклі. Людину, що обкрадала прочан у домі Аллага (Пречистий Він і Піднесений), що за злодійство зазнавала страждань у пекельному Вогні.

О раби Аллага! Крадіжка – це страшний, мерзенний злочин – великий гріх! Це – зазіхання не недоторканне майно, на права людей; це – одна з причин входження в пекельний Вогонь.

О віруючі! Ці чотири гріхи – застеріг від них Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає). Знайте, що він (нехай благословить його Аллаг і вітає) згадав ці чотири гріхи не тільки в цій проповіді (хутбі). Він застерігав від них і залякував людей від вчинення їх і в інших випадках. І передається, що в прощальному хаджі Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) звернувся до людей і сказав:

أَلَا إِنَّمَا هُنَّ أَرْبَعٌ أَنْ لَا تُشْرِكُوا بِاللَّهِ شَيْئًا، وَلَا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا بِالْحَقِّ، وَلَا تَزْنُوا، وَلَا تَسْرِقُوا

«Воістину, це чотири речі (чотири страшні гріхи): не надавайте Аллагу нічого в співтовариші (не робіть ширк); не вбивайте душу, заборонену Аллагом, без права; не робіть перелюбства і не крадіть».

Хадис «ас-Сахіха», 1759.

О віруючі! Давайте боятися Аллага – нашого Господа. Давайте боятися всього, що може стати причиною входження в Пекло і гніву Аллага (Пречистий Він і Піднесений). Старанно працюйте, боріться з вашими душами, проявляйте терпіння, будьте стійкими; сподіваючись на нагороду Аллага (Пречистий Він і Піднесений) і сподіваючись на Його прощення і порятунок. Ми просимо Аллага (Пречистий Він і Піднесений), щоб Він наставив нас до всього благого, щоб Він захистив і вберіг нас від усього-всього поганого.

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيد، وبَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آل مُحَمَّدٍ كَمَا بَارَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيد.

Аллагумма, саллі ‘аля Мухаммад ва ‘аля алі Мухаммад, кя-ма салляйта ‘аля Ібрагім ва ‘аля алі Ібрагім, інна-кя Хамідун, Маджид. Аллагумма барік ‘аля Мухаммад ва ‘аля алі Мухаммад, кя-ма баракта ‘аля Ібрагім ва ‘аля алі Ібрагім, інна-кя Хамідун, Маджид.