Як досягти любові Аллага

Share

О віруючі, о раби Аллага, бійтеся Аллага і постійно пам’ятайте про контроль Аллага (Пречистий Він і Піднесений) над вами, будучи переконаними в тому, що ваш Господь чує все, що ви говорите.

О раби Аллага, Всевишній Аллаг говорить у Корані, в сурі «Мар’ям»:

إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا

«Воістину, ті, що увірували й чинили праведні діяння, Аллаг влаштує для них любов».

Коран, сура Мар’ям, 19:96

О, раби Аллага, це благословенний плід, великий плід іману, що його отримують віруючі за свою віру в Аллага, за те, що вони чинять праведні діяння, за те, що вони спрямовані своїм серцем до Аллага, зі щирістю (іхлясом), зі правдивістю, з любов’ю, зі зверненістю. І за те, що вони своїми тілами спрямовані до Аллага (Пречистий Він і Піднесений), чинячи діяння, які угодні Йому, і віддаляючись від гріхів, віддаляючись від непослуху.

І якщо людина спрямована до Аллага своїм серцем, люблячи Аллага, вшановуючи Аллага, будучи правдивою, будучи щирою, сподіваючись на Нього, будучи покірною Йому, присвятивши себе повністю Йому, то Аллаг робить так, що спрямовуються серця людей до цієї людини, Аллаг спрямовує людські серця до такої людини, наповнює серця людей любов’ю до цієї людини.

Імам Муслім передає хадис від Абу Хурайри (нехай буде задоволений ним Всевишній Аллаг), що Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) сказав:

إنَّ اللَّهَ إذا أحَبَّ عَبْدًا دَعا جِبْرِيلَ فقالَ: إنِّي أُحِبُّ فُلانًا فأحِبَّهُ، قالَ: فيُحِبُّهُ جِبْرِيلُ، ثُمَّ يُنادِي في السَّماءِ فيَقولُ: إنَّ اللَّهَ يُحِبُّ فُلانًا فأحِبُّوهُ، فيُحِبُّهُ أهْلُ السَّماءِ، قالَ ثُمَّ يُوضَعُ له القَبُولُ في الأرْضِ، وإذا أبْغَضَ عَبْدًا دَعا جِبْرِيلَ فيَقولُ: إنِّي أُبْغِضُ فُلانًا فأبْغِضْهُ، قالَ فيُبْغِضُهُ جِبْرِيلُ، ثُمَّ يُنادِي في أهْلِ السَّماءِ إنَّ اللَّهَ يُبْغِضُ فُلانًا فأبْغِضُوهُ، قالَ: فيُبْغِضُونَهُ، ثُمَّ تُوضَعُ له البَغْضاءُ في الأرْضِ.

Воістину, Аллаг якщо полюбить раба, то звертається до Джібріля і каже: “О Джібріль, воістину Я люблю такого-то, то полюби ж його і ти”.

І Джібріль починає любити його. А потім сповіщає Джібріль на небесах і каже: «Воістину, Аллаг любить такого-то, так полюбіть же його», і починають любити його мешканці небес. А потім встановлюється до цієї людини любов на землі, прийняття її в серцях людей на землі.

Якщо ж Аллаг зненавидів якусь людину, то звертається до Джібріля і каже: «О Джібріль, Я зненавидів такого-то, то зненавидь же його і ти».

І починає Джібріль ненавидіти його. А потім сповіщає Джібріль, звертається до мешканців небес і каже: «Воістину, Аллаг ненавидить такого-то, так зненавидьте ж його», і починають ненавидіти його мешканці небес. А потім встановлюється ненависть до нього на землі».

Хадис передав Муслім (2637)

Цей хадис, о раби Аллага, передав імам Муслім і історія передачі цього хадису дуже цікава, він передав її від Сухайля бну Абі Саліха, який передав це від свого батька Абу Саліха, який передав це від Абу Хурайри (нехай буде задоволений ним Всевишній Аллаг).

І дивовижна історія передачі, Сухейль бну Абі Саліх каже: “Ми були в хаджі, ми були на Арафаті, і ось пройшов Умар ібн Абдуль-Азіз, людина відома своєю праведністю, і він у той час був керівником Хаджу. І ось коли він проходив, люди почали дивитися на нього, а я сказав своєму батькові:

إني أرى الله يحب عمر بن عبد العزيز

«Я вважаю, що Аллаг любить Умара ібн Абдуль-Азіза».
وما ذاك؟

Чому ти так вирішив?», запитав його батько. Він сказав:

لما له من الحب في قلوب الناس

«Через любов у серцях людей до нього». І тоді батько сказав:

بأبيك أنت سمعت أبا هريرة يحدث عن رسول الله – صلى الله عليه وسلم – ثم ذكر بمثل حديث

“Хай буде батько твій викупом за тебе, – він сказав це Сухейлю (своєму синові).

Я чув, як Абу Хурайра розповідав від Посланця Аллага (нехай благословить його Аллаг і вітає), що…», і потім повідав цей хадис про любов Аллага та звернення Аллага до Джібріля, той хадис, що ми привели з вами до цього.

Аль Байхакі передає повідомлення від Абу Дарда, що Абу Дарда (нехай буде задоволений ним Всевишній Аллага) написав листа до Масляма бну Мухалляда (مسلمة بن مخلد). Масляма бну Мухалляд (нехай буде задоволений ним Всевишній Аллаг) на той час був намісником у Єгипті (Місрі). І Абу Дарда написав йому:

فَإِنَّ الْعَبْدَ إِذَا عَمِلَ بِطَاعَةِ اللَّهِ اللَّهِ أَحَّهَّهُ اللَّهُ وَإِذَا أَحَّهَّهُ اللَّهُ، حَبَّبَهُ فِي خَلْقِه وَإِذَا عَمِلَ بِمَعْصِيَةِ اللَّهِ أَبْغَضَهُ الله فَإِذَا أَبْغَضَهُ، بَغَّضَهُ إِلَى خَلْقِهِ.

“Мир тобі, а потім, воістину, якщо раб чинить угодне Аллагові діяння, полюбляє його Аллаг, а якщо Аллаг полюбляє його, то робить його улюбленим для рабів Своїх. І воістину, раб якщо починає робити гріхи, то Аллаг починає ненавидіти його, а якщо Аллаг ненавидить його, то робить його ненависним для Своїх рабів».

Хадис передав аль-Байхакі

О, раби Аллага, замисліться, віра в Аллага, дотримання покірності Аллагу та віддалення людиною від гріхів, від неслухняності Аллагові – це причина для всякого блага, це причина для успіху (хайра), це причина для піднесення людини в цьому світі та у вічному світі. Це причина любові до цієї людини, прихильності до неї, доброго сприйняття її, яке Аллаг встановлює в серцях рабів.

О, раби Аллага, тут не йдеться про те, коли людина починає чинити праведні діяння удавано, навмисне, щоб здобути популярність у людей, щоб здобути увагу людей, щоб заслужити схвалення людей, підлещуючись перед людьми. Ні, не про це йдеться, не про те, коли людина робить це через показуху, чинить праведні діяння просто щоб показати людям. Ні, не про такі діяння йдеться.

Йдеться про те, коли людина робить праведні діяння, шукаючи вдоволення Аллага (Пречистий Він і Піднесений). А якщо людина чинить діяння напоказ людям, удавано, заради популярності в них, то це нічого не додасть людині, крім віддаленості від Аллага. Це віддалить її від Аллага і це викличе ненависть до неї в серцях людей, так зробить Аллаг, що люди будуть ненавидіти її.

І послухайте історію, Ібн Абу Хатім наводить цю історію від Хасана Аль Басрі. Хасан Аль Басрі каже:

واللهِ! لأعبدن اللهَ عبادة أُذكَرُ بها

“Був чоловік, який одного разу сказав: «Присягаюся Аллагом, буду поклонятися Аллагу так, що будуть мене згадувати, і будуть про мене говорити люди». І відтоді під час намазу його бачили не інакше, як таким, що здійснює намаз, раніше за всіх він приходив до мечеті, пізніше за всіх він ішов з мечеті, але попри це люди його не поважали. І так минуло сім місяців, але щоразу, коли він проходив повз людей, вони говорили:

انظروا إلى هذا المرائي

«Подивіться на цього окозамилювача, подивіться на цього ханжу, на цього показушника». Тоді він звернувся до самого себе і сказав: «Я бачу, що не кажуть про мене нічого, окрім поганого, тоді присвячу я всі свої діяння тільки Аллагові», додав він лише що? Що змінив свій намір і нічого не додав до своїх діянь, він тільки змінив свій намір. І відтоді, коли він став проходити повз людей, вони говорили:

رحم الله فلانا الآن

«Хай помилує Аллаг тепер цю людину»».

І Хасан аль Басрі розповівши цю історію прочитав аят із сури «Мар’ям»:

إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا

«Воістину, ті, що увірували й чинили праведні діяння, Аллаг влаштує для них любов».

Коран, сура Мар’ям, 19:96

Ти отримаєш справжню любов, справжню повагу в людей. Не ту повагу, що ґрунтується на якомусь страху, на якихось інтересах, на якійсь корисливості, а справжню повагу, справжнє шанобливе почуття вони матимуть лише тоді, коли по-справжньому благоговітимуть перед Аллагом, коли будеш по-справжньому покірним Аллогові серцем і органами.

Фудейль ібн Ійяд (нехай змилується над ним Всевишній Аллаг), він сказав такі чудові слова:

إِنَّمَا يَهَابُكَ الْخَلْقُ عَلَى قَدْرِ هَيْبَتِكَ لِلَّهِ

«Воістину, люди поважатимуть тебе і шанобливо ставитимуться до тебе тією мірою, якою ти шанобливо ставишся і благоговієш перед Аллагом».

Аллагу Акбар!

А інший попередник сказав:

مَن خافَ اللَّهَ عزّ وجلّ خافَ مِنهُ كُلُّ شَيءٍ، ومَن لَم يَخَفِ اللَّهَ أخافَهُ اللَّهُ مِن كلِّ شَيءٍ

«Хто боїться Аллага, того боїться всяка річ, а хто не боїться Аллага, тому Аллаг навіює страх перед кожною річчю, він починає боятися кожної речі».

О, раби Аллага, воістину віра (іман) в Аллага і праведні діяння, віддаленість людини від гріхів, від непослуху Аллага, це запорука щастя. Ось це і є запорука – ваш іман і ваші праведні діяння, і покірність Аллагу, це запорука вашого щастя і вашого успіху в цьому світі і вічному світі. І достатньо, достатньою перевагою тут є те, що Сам Аллаг (Пречистий Він і Піднесений), Він буде любити тебе, Він удостоює такого раба Своєю любов’ю.

І навчив нас Посланець Аллага (нехай благословить його Аллаг і вітає) прекрасному благанню (ду’а), слова:

اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ حُبَّكَ وحُبَّ مَنْ يُحِبُّكَ وحُبَّ عَمَلٍ يُقَرِّبُ إلى حُبِّكَ

/Аллагуммаінні ас-алюка хуббак уа хубба ман юхіббук уа хубба амалін юк’арібу іля хуббік/.

«О Аллаг, я прошу в Тебе Твоєї любові й любові до Тебе, і прошу в Тебе любові тих, хто любить Тебе, і прошу в Тебе дати мені любов до тих діянь, які наближають до Твоєї любові».

Хадис передав ат-Тірмізі (3235). Шейх аль-Альбані назвав хадис достовірним.

А потім, знайте, о, раби Аллага, що однією з важливих складових у цій справі, є те, про що повідомляється в хадисі. Він переданий у Суннан ібн Маджа та інших збірках з хорошими ланцюжками передачі (існадом).

Від Сахля бін Саада Саїді (нехай буде задоволений ним Всевишній Аллаг) про те, що одного разу одна людина звернулася до Пророка (нехай благословить його Аллаг і вітає) зі словами:

يا رسولَ اللَّهِ دُلَّني على عملٍ إذا أنا عمِلتُه أحبَّني اللَّهُ وأحبَّني النَّاسُ

«О Посланець Аллага, вкажи мені на таке діяння, вчинивши яке я заслужу любов Аллага і любов людей». І Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) відповів йому:

ازهد في الدُّنيا يحبُّكَ اللَّهُ وازهد فيما عندَ النَّاسِ يحبُّكَ النَّاسُ

«Проявляй стриманість щодо мирського і полюбить тебе Аллаг, і проявляй стриманість щодо того, чим володіють люди і полюблять тебе люди».

Хадис передав Ібн Маджа (Достовірно)