Бійтеся Аллага і просіть Його прийняти ваше поклоніння в Рамадан
الله اكبر الله اكبر الله اكبر
الله اكبر الله اكبر الله اكبر
الله اكبر الله اكبر الله اكبر
Вся хвала Всевишньому Аллагові, Всемилостивому, Всепрощаючому, на нагороду Якого ми сподіваємося. Уся хвала Великому, Всемогутньому, Могутньому Аллагові, покарання Якого ми боїмося. Вся хвала Аллагові Найщедрішому, Великодушному, Який охопив милостями Своїми все суще. І ми свідчимо, що немає Бога істинного, Бога гідного поклоніння, крім одного Творця, Всевишнього Аллага. І свідчимо, що Мухаммад (ﷺ) Його раб і Його посланець, той, кому було даровано найкращу велику вдачу. Той, який був і є милістю для світів. А потім:
О раби Аллага! Бійтеся вашого Господа – Аллага, бійтеся Його як личить, справжньою богобоязливістю, і нехай ця річ – богобоязливість (так’уа) – буде завжди у вас у пам’яті. Де б ви не були, бійтеся Аллага, бійтеся Аллага таємно і явно, бійтеся Аллага, коли ви вдома, бійтеся Аллага, коли ви в товаристві, бійтеся Аллага, коли ви в дорозі. І каже Всевишній Аллаг:
وَتَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَيْرَ الزَّادِ التَّقْوَى وَاتَّقُونِ يَا أُولِي الْأَلْبَابِ
“Запасайтеся, але найкращим запасом (найкращою провізією) є богобоязливість, і бійтеся Мене, о володарі розуму”
Коран, сура Аль-Бакара (Корова), 2:197.
І знайте, о раби Аллага, що богобоязливість (так’уа) – це коли людина поспішає до прощення і вдоволення Аллага, виконуючи рятівні благі діяння, відсторонюючись від згубних діянь, від гріхів. Робіть це – бійтеся Аллага – перед тим, як мине ваше життя, адже ці дні й ночі й становлять ваш життєвий термін (аджаль), ці дні та ночі – це комори, це сховища для ваших діянь, тож подивіться, що ви вкладаєте щодня в ці сховища, до того, як настане день, коли кожна душа побачить все те, що вона зробила з доброго, і захоче, щоб між нею й усім тим злим, що вона вчинила, була велика, величезна відстань. Вкладайте в ці ваші сховища, у ці дні й ночі благі діяння, ті діяння, яким ви будете радіти після смерті, коли ви постанете перед Аллагом (пречистий Він і піднесений), коли буде сказано праведній людині, яка робить добро:
يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ * ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَّرْضِيَّةً * فَادْخُلِي فِي عِبَادِي * وَادْخُلِي جَنَّتِي
“О душа умиротворена (о душа заспокоєна)! Повернися до твого Господа задоволеною, той, хто здобув вдоволення, увійди в число Моїх рабів, увійди в Мій Рай”
Коран, сура Аль-Фаджр (Зоря), 89:27-30.
І остерігайтеся того, о раби Аллага, щоб у ці ваші сховища, щоб у ці ваші дні й ночі помістити такі діяння, що налякають вас у Судний день, коли людина, що нехтувала, що упускала, буде казати, як каже Аллаг (пречистий Він і піднесений):
رَبِّ ارْجِعُونِ * لَعَلِّي أَعْمَلُ صَالِحًا فِيمَا تَرَكْتُ
“О Господь мій, поверни мене (поверни нас туди, у земне життя, назад), – можливо, я здійснюватиму праведні діяння в тому, що (там) мені залишилося”
Коран, сура Аль-Мумінун (Віруючі), 23:99-100.
О раби Аллага (‘ібада Ллаг)! Бійтеся найстрашнішого гріха з усіх гріхів, що існують, – гріха надання Аллагові (пречистий Він і піднесений) співтоваришів (ширку бі-Лляг), бо немає страшнішого гріха, яким можна не послухатися Аллага (пречистий Він і піднесений), ніж ширк, бо багатобожжя (ширк) – це така річ, що цілком руйнує Іслам, виводить людину з релігії, це такий гріх, що ніколи не прощається людині, якщо вона помре, не покаявшись у ньому, це такий гріх, що зводить нанівець, анулює всі твої благі діяння, що їх ти чиниш, це такий гріх, через який людині стає назавжди забороненим Рай, це такий гріх, через який людина назавжди входить до пекельного Вогню, і знайте, що з найяскравіших проявів цієї речі, ширку, – це скеровування будь-якого виду поклоніння (‘ібада) до когось, окрім вашого Творця!
А з найголовніших видів поклоніння – це благання (ду’а). Ні до кого не звертайтеся з благанням, крім Аллага (пречистий Він і піднесений)! А ми бачимо сьогодні, як люди спрямовують своє благання, звертаються зі своїм ду’а не до Аллага (пречистий Він і піднесений): звертаються до Посланця Аллага (нехай благословить його Аллаг і вітає), кажуть:
فرج أن يا رسول الله
“О Посланець Аллага, усунь наші прикрощі”, або кажуть:
يا رسول الله شفاعتك نسأل
“О Посланець Аллага, ми просимо твого заступництва (шафа’а)”, начебто Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) цим розпоряджається, або звертаються до когось із тих, кого вони вважають святими, і кажуть: “О такий-то, звільни нас від лиха”, або волають до Хусейна (нехай буде вдоволений ним Всевишній Аллаг), кажуть: “Хусейне, допоможи”, або звертаються до такого-то чи такого-то. Нехай урятує Аллаг (пречистий Він і піднесений) (аль’ійазу бі-Лляг), чинять цей мерзенний, цей огидний, цей страшний гріх, незважаючи на те, що Аллаг (пречистий Він і піднесений) упродовж усієї Своєї Книги, від початку до кінця, застерігає нас від цього гріха, забороняє суворо-настрого. А ці люди читають ці аяти щодня, читають у Корані:
فَلَا تَدْعُوا مَعَ اللَّهِ أَحَدًا
“Ні до кого не взивайте (не звертайтеся з ду’а) поряд з Аллагом”
Коран, сура Аль-Джін (Джіни), 72:18,
читають і роблять це. Тут же в наступному аяті Аллаг (пречистий Він і піднесений) говорить:
قُلْ إِنَّمَا أَدْعُو رَبِّي وَلَا أُشْرِكُ بِهِ أَحَدًا
“Скажи: “Я закликаю з благанням (ду’а) (тільки) до мого Господа і нічого не надаю Йому в співтовариші (не роблю ширк)” ”
Коран, сура Аль-Джін (Джіни), 72:20.
Подивіться: Аллаг (пречистий Він і піднесений) забороняє закликати до когось, окрім Нього, з ду’а і називає це ширком, невір’ям. Ким би не була ця людина або це створіння, до кого вона звертається, чи то пророк, чи то наближений ангел, посланець Аллага, тільки до Аллага ми звертаємося з ду’а, бо звертання не до Аллага з ду’а – це великий, величезний ширк, це невір’я (куфр). І передано від Пророка (нехай благословить його Аллаг і вітає) в достовірному хадисі, що якщо людина ось так ось помре, взиваючи, звертаючись з ду’а не до Аллага (пречистий Він і піднесений), – все, притулком навіки такої людини буде Пекло, і тому сказав Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) в хадисі, що наводиться в імама аль-Бухарі (4497):
مَنْ مَاتَ وَهْوَ يَدْعُو مِنْ دُونِ اللَّهِ نِدًّا دَخَلَ النَّارَ
“Хто помер, взиваючи з ду’а до когось окрім Аллага (пречистий Він і піднесений), той увійде в Пекло”.
Також цей хадис передав Муслім (92).
Хай урятує Аллаг (пречистий Він і піднесений)!
О раби Аллага! Уникайте такого прояву ширку, як клятва не Аллагом (пречистий Він і піднесений). Це діяння мерзенне, огидне. Люди клянуться Каабою, деякі клянуться батьком, деякі матір’ю, деякі клянуться честю, деякі клянуться хлібом, деякі клянуться сіллю. Клястися можна тільки Аллахом (пречистий Він і піднесений)! У багатьох хадисах застереження від цього, і це називається багатобожжям (ширком). Передано в достовірному хадисі, що Абдуллах ібн Умар (нехай буде задоволений ним Всевишній Аллаг) почув, як одна людина каже: “Ні, клянуся Каабою”, і сказав їй: “Я чув, як Посланець Аллага (нехай благословить його Аллаг і вітає) сказав:
مَنْ حَلَفَ بِغَيْرِ اللَّهِ فَقَدْ أَشْرَكَ
“Хто поклявся не Аллагом, той скоїв ширк””.
Цей хадис передав Абу Дауд (3251), шейх аль-Альбані назвав його достовірним.
Далі, о раби Аллага. Застерігаю себе і вас від такого страшного діяння, як релігійні нововведення (бід’ати), від того, щоб робити їх, або запроваджувати їх у релігію, або закликати людей до нововведень у релігії, тому що бід’а – це зі страшних, заборонених діянь, і на це вказує багато хадисів. Подивіться: Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) у всіх своїх хутбах застерігав від бід’атів і говорив (нехай благословить його Аллаг і вітає):
أما بعدُ، فَإِنَّ خَيْرَ الْحَدِيثِ كِتَابُ اللَّهِ، وَخَيْرَ الْهَدْيِ هَدْيُ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللهُ عليهِ وَسَلَّمَ، وَشَرَّ الأُمُورِ مُحْدَثَاتُهَا، وَكُلَّ مُحْدَثَةٍ بِدْعَةٌ، وَكُلَّ بِدْعَةٍ ضَلاَلَةٌ، وَكُلَّ ضَلاَلَةٍ فِي النَّارِ.
“А потім: найкращі слова – це Книга Аллага, найкращий шлях – це шлях Мухаммада (нехай благословить його Аллаг і вітає). Найгірші з діянь – це нововведення (релігійні), кожне (релігійне) нововведення – це єресь (бід’а), кожна єресь (бід’а) – це омана, а кожна омана в (пекельному) Вогні”.
Цей хадис передав Муслім (867).
І передано від Абдуллаха ібн Умара (нехай буде задоволений ним Всевишній Аллаг), що він сказав:
كلُ بدعةٍ ضلالةٍ، وإن رآها الناسُ حسنةً
“Кожне (релігійне) нововведення (бід’а) – це омана, навіть якщо люди вважають це бід’а хорошим”.
Бід’атів багато, але що таке бід’а? О раб Аллага, бід’а – це все, що було запроваджено в релігію Аллага після смерті Пророка (нехай благословить його Аллаг і вітає). З його смертю завершилося послання цього шаріату. Цей шаріат повний, не допускає жодних доповнень туди. Так ось, усе, що туди додано, усе, що там змінено, з переконань, слів і діянь, коли людина це робить, бажаючи тим самим наблизитися до Аллага (пречистий Він і піднесений), отримавши Його вдоволення, – усе це бід’ати.
Приклади бід’атів, о раби Аллага, – це коли люди, наприклад, обтираються або торкаються своїми руками могил праведників, або куполів на могилах праведників, або ґрат на могилах праведників (аулія), або колон, або мармуру, чи каміння, чи коли вони обтираються об стіни Кааби, чи обтираються об завісу, що є на Каабі (кісуа), чи обтираються об якусь людину, її одяг (торкаються руками, потім обтирають обличчя й тіло, думаючи, що тим самим отримують якусь благодать (барака)). Це все прояв бід’атів.
З релігійних нововведень (бід’атів), о раби Аллага, – це коли читають суру “аль-Фатіха” після обов’язкового намазу (деякі люди піднімають після обов’язкових намазів (фардів) руки й починають читати суру “аль-Фатіха”), або після того, як поховають померлого, теж піднімають руки й починають читати суру “аль-Фатіха”, або, коли сватаються до жінки, чи читають ніках, читають суру “аль-Фатіха”, або, коли якийсь новий торговельний проєкт, чи бізнес відкривають, читають суру “аль-Фатіха”, чи за якимось заходом, з якихось приводів. Це бід’а, о раби Аллага, немає цього в релігії.
Далі. З проявів релігійних нововведень (бід’атів), від яких хочу застерегти вас і себе, – це те, що називається поминки (аль-маатім), коли помирає якась людина і потім у її домі або в якихось наметах влаштовують бенкетування. Ну насправді бенкети: частування, застілля, кличуть туди якихось читців, які починають читати Коран для присутніх. Це все бід’а, о раби Аллага.
Далі. З проявів бід’атів громадські, спільні поминання Аллага (зікри) після намазів або на якихось заходах, коли разом, хором усі люди починають і закінчують зікр. Або в день свята. Так, вимовляємо голосно, але не хором, не так, що разом починаємо і разом закінчуємо. Це бід’а, о раби Аллага. Або дехто робить це під час обходу (т’ауафа) довкола Кааби в хаджі, або під час бігу (сай’а) між пагорбами Сафа та Марва, або на Арафаті, або в Муздаліфі, або в Міні – хором, усі разом, в унісон вимовляють якісь зікри. Це все бід’ати.
Ще з бід’атів – це якісь урочистості, заходи, спеціальні поклоніння, присвячені якійсь даті, наприклад, такій події, як ніч піднесення Пророка (нехай благословить його Аллаг і вітає) на небеса (ісра уа ль-мі’арадж). Або святкують день народження Пророка (нехай благословить його Аллаг і вітає) (Мауліду н-набауі) або день народження якихось святих, якихось праведних людей. Це все бід’ати.
О раби Аллага, якщо ви відкриєте Коран – Книгу Аллага (пречистий Він і піднесений), ви нічого з цього там не знайдете. Шукайте – не знайдете. Відкрийте достовірну Сунну Пророка (нехай благословить його Аллаг і вітає), шукайте – нічого ви там із цього не знайдете. Подивіться, що робили сподвижники: в їхніх діях ви не знайдете цього, вони цього не робили, вони до цього не закликали. Подивіться на перші три покоління цієї громади (умми), про яких Пророк (нехай благословить його Аллаг і привітає) сказав, що це найкращі покоління (цей хадис передали аль-Бухарі (2651) і Муслім (2535)): ніхто з них нічого подібного не робив, не вводив у релігію і не закликав. Подивіться, прочитайте книги чотирьох імамів: Абу Ханіфи, аш-Шафії, Маліка, Ахмада, їхніх учнів. Є там це? Немає там цього, вони до цього не закликали і цього не робили.
Далі, о раби Аллага. Закликаю вас і себе: остерігайтеся такої речі, як заборонені погляди, не дивіться на заборонене, не дивіться на гидоту, не дивіться на розпусну річ, чи то якісь телевізійні канали, чи то фільми, чи то YouTube, чи то Twitter, чи то Facebook, чи то якісь сайти в Інтернеті. Усе, що є забороненого, мерзенного та розпусного – оберігайте свої погляди від цього, о раби Аллага. Або це на вулицях – оберігайте свої погляди.
О раби Аллага! Остерігайтеся такої речі, як обман, шахрайство, окозамилювання під час купівлі та продажу. Остерігайтеся шахрайства у вашій професійній діяльності, коли ви укладаєте торговельні договори.
О раби Аллага! Остерігайтеся того, щоб уподібнюватися людям нечестя і невір’я.
Остерігайтеся такої речі, як заздрість, такої речі, як злість, такої речі, як ненависть, такої речі, як заподіяння несправедливості комусь (зульм), зазіхання на когось несправедливо. Остерігайтеся брехні, остерігайтеся пліток, остерігайтеся лихослів’я (г’іба), остерігайтеся того, щоб глузувати й знущатися з людей. Не ображайте людей, не зазіхайте ні на їхнє майно, ні на їхні життя, ні на їхнє здоров’я, ні на їхню честь, чи то перехожі на вулицях, чи то ваші близькі, чи то ваші сусіди, чи то ваші друзі, чи то ваші брати і сестри.
О раби Аллага! Знайте, що ця річ – непослух Аллага, чи то прояв багатобожжя (ширк), чи то бід’ати, чи то гріхи, – усе це чинить найсильніший вплив на умму, на долю народів, на стан народів, на добробут народів, на їхню економіку, на серця людей. Лиха, які з нами стаються, – чи знаєте ви, що непослух Аллага (пречистий Він і піднесений) не минає безслідно й обов’язково обертається злом для нас у цьому житті, у могилі, у Судний день? Тому, якщо спіткає нас зло, шукайте причину в нас самих, бо Аллаг (пречистий Він і піднесений) каже:
وَمَا أَصَابَكُم مِّن مُّصِيبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ وَيَعْفُو عَن كَثِيرٍ
“І що б вас не спіткало з нещасть, то це за те, що вчинили ваші руки, і (ще) прощає (Аллаг) багато чого”
Коран, сура Аш-Шура (Рада), 42:30.
О раби Аллага! Рамадан минув. Минули ці прекрасні, запашні дні, минули ці променисті ночі. Коли ми були щасливі, дотримуючись посту, коли ми раділи стоянню в нічних намазах, раділи поклонінню Аллагу (пречистий Він і піднесений), поминанню Аллага, ду’а, проханням про прощення, читанню Корану. І ось прийшло наше свято (аль-‘ід) з його радістю, з його веселощами. Це свято (‘ід) – це подарунок для праведних людей від Аллага (пречистий Він і піднесений), це шана для тих, хто поклоняється, це радість для тих, хто робить благодійні справи, як сказав Аллаг (пречистий Він і піднесений), говорячи про Рамадан:
وَلِتُكْمِلُوا الْعِدَّةَ وَلِتُكَبِّرُوا اللَّهَ عَلَى مَا هَدَاكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ
“І щоб ви довели до кінця число (днів посту) і щоб звеличили Аллага за те, що Він вас наставив, – можливо, ви будете вдячні”
Коран, сура Аль-Бакара (Корова), 2:185.
О раби Аллага! Це з найпрекрасніших видів поклоніння, Аллаг (пречистий Він і піднесений) дарував нам це свято. Тому, я закликаю себе і вас, постарайтеся в цей день очистити ваші серця, зробити їх чистими, вільними від зла, ненависті. Якщо у вас зіпсовані стосунки з кимось із ваших братів, виправте ці стосунки, прощайте, вибачайте, будьте поблажливими. Якщо було упущення у відношенні до вас з боку когось, пробачте, не звертайте увагу, адже ви ж хочете, щоб Аллаг (пречистий Він і піднесений) вас пробачив, так і ви пробачте, будьте згуртованими, о раби Аллага, й уникайте сварок та тяжб, бо сказав Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає), що
відкривається брама Раю щопонеділка й щочетверга, і прощається кожному рабу, що не поклоняється комусь, окрім Аллага (не чинить ширку), окрім людини, що має з кимось сварку, і говориться (тоді): “أنظروا هذين حتى يصطلحا – відкладіть цим двом, поки вони не помиряться”.
Цей хадис передав Муслім (2565).
Превеликий Аллаг (Аллагу акбар)! Аллагу акбар! Аллагу акбар! О раби Аллага, дякуйте Аллагу (пречистий Він і піднесений). Воістину, велика милість, що він вам дозволив укотре дотриматись цього поклоніння – посту (с’іям) і вистоювання нічних намазів (к’іям) у місяць Рамадан, це з найвеличніших милостей. І просіть Аллага (пречистий Він і піднесений) палко, щоб Він прийняв від вас, щоб Він пробачив ці упущення, що були під час посту і під час вистоювання нічних намазів. Воістину, Аллаг (пречистий Він і піднесений) – Найвеликодушніший, Найпрощаючий.
І знайте, що Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) сказав у достовірному хадисі:
مَنْ صَامَ رَمَضَانَ ثُمَّ أتْبَعَهُ سِتّاً مِنْ شَوَّالٍ ، كَانَ كَصِيَامِ الدَّهْرِ
“Хто пропостить місяць Рамадан, а потім слідом за цим пропостить шість днів шаууаля, то начебто для нього це буде постійний піст (піст начебто він постив увесь рік)”.
Цей хадис передав Муслім (1164).
Чому? Тому що місяць Рамадан – це 29 або 30 днів, благодіяння множаться вдесятеро, тобто ти постив 30 днів, але це 300 днів в Аллага (пречистий Він і піднесений), ще треба додати шість днів, а це в Аллага 60, і буде так, ніби ти цілий рік постив. О раби Аллага, необов’язково людина має постити одразу після свята (байрама), починати з 2 шаууаля і шість днів поспіль постити. Так, краще, якщо людина швидше виконає цей піст, але вона може постити впродовж усього місяця шаууаль і необов’язково поспіль, може постити частинами. Але хочу попередити вас, сказати вам, що ця нагорода, про яку сказано в хадисі, – це стосується тих людей, що пропостили Рамадан повністю. Отже, якщо ти маєш борг (к’д’а), то спочатку відтримати ті дні, що в тебе дні боргу в місяць Рамадан, віддати борг, а потім уже тримати шаууаль, бо в хадисі сказано, що “хто пропостив Рамадан, а потім слідом за ним шість днів шаууаля”.
О раби Аллага! Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) у день свята, день святкового намазу спеціально йшов і звертався до жінок із проповіддю, і ми, дотримуючись Сунни Пророка (нехай благословить його Аллаг і вітає), скажемо, звертаючись до наших сестер: “О жінки, о мусульманки, бійтеся Аллага (пречистий Він і піднесений), дотримуйтеся кордонів, які встановив Аллаг (пречистий Він і піднесений), дотримуйтесь наказів Аллага (пречистий Він і піднесений), остерігайтеся того, що заборонив Аллаг (пречистий Він і піднесений), дотримуйтесь прав ваших чоловіків, ваших дітей, як сказав Аллаг (пречистий Він і піднесений):
فَالصَّالِحَاتُ قَانِتَاتٌ حَافِظَاتٌ لِّلْغَيْبِ بِمَا حَفِظَ اللَّهُ
“Праведні жінки – це смиренні (покірні) (‘канітат), це ті, які зберігають те, що належить зберігати, за відсутності чоловіків завдяки турботі Аллага”
Коран, сура Ан-Ніса (Жінки), 4:34.
О жінки! Остерігайтеся найсильнішим чином того, щоб бути залученими до тих вчинків, до яких потрапило багато жінок, а саме, коли жінка виходить на вулицю, вирушає до парків, або на роботу, або до лікарні, або до ринку, або до крамниці, або іще кудись, вирушає туди ошатною, причепуреною, прикрашеною, умащеними парфумами й пахощами, відкривають якісь частини тіла, що заборонені для показу стороннім, відкривають щось із волосся, або шиї, або своєї гомілки, надягають на себе якийсь вузький одяг, що описує форми тіла, облягає частини тіла, тим самим спокушаючи, зваблюючи рабів Аллага (Пречистий Він і Піднесений). Знайте, що такі жінки, які роблять це, не на Прямому шляху, такі жінки чинять мерзенний, огидний гріх із великих гріхів. Передано в достовірному хадисі, що Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) застеріг від двох категорій людей. Він сказав:
صِنْفَانِ مِنْ أَهْلِ النَّارِ لَمْ أَرَهُمَا… نِسَاءٌ كَاسِيَاتٌ عَارِيَاتٌ مُمِيلاتٌ مَائِلاتٌ رُءُوسُهُنَّ كَأَسْنِمَةِ الْبُخْتِ الْمَائِلَةِ ، لاَ يَدْخُلْنَ الْجَنَّةَ وَلاَ يَجِدْنَ رِيحَهَا ، وَإِنَّ رِيحَهَا لَيُوجَدُ مِنْ مَسِيرَةِ كَذَا وَكَذَا
“(Є) дві категорії мешканців Пекла, яких я (поки що) не бачив (тобто їх не було за часів Пророка, нехай благословить його Аллаг і вітає, вони з’являться потім, після його смерті)… (І одна з категорій мешканців Пекла – це) жінки вбрані й оголені (тобто напіводягнені, напівоголені), які схиляють (до гріха) і схиляються (до гріха). Їхні голови як горби бухтинських верблюдів, які хитаються. Вони не увійдуть до Раю і (навіть) не відчують запаху Раю, хоча запах Раю поширюється на таку-то і таку-то відстань”.
Цей хадис передав Муслім (2128).
О жінки! Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає), звертаючись до жінок, сказав – ми спонукаємо до цього: “(Побільше) давайте милостиню (с’адак’у)”. Витрачайте на шляху Аллага (пречистий Він і піднесений), звісно, роблячи це з дозволу ваших чоловіків і після поради з ними.
І остерігайтеся того, щоб багато проклинати, остерігайтеся того, щоб проклинати ваших дітей, ваших синів, ваших доньок, щоб проклинати ваших сестер, ваших братів, щоб проклинати ваших чоловіків, щоб проклинати ваших близьких або проклинати когось із сусідів, ваших приятельок чи когось іншого.
Остерігайтеся, жінки, того, щоб відповідати на добро, яке зробив вам чоловік, невдячністю та запереченням милості. Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) сказав у хадисі, застерігаючи жінок, коли проходив повз них, а це було в день свята:
يَا مَعْشَرَ النِّسَاءِ تَصَدَّقْنَ ، فَإِنِّى أُرِيتُكُنَّ أَكْثَرَ أَهْلِ النَّارِ
“Жінки, давайте милостиню (побільше), тому що я бачив (мені було показано), що ви складаєте більшість мешканців Пекла”
Жінки злякалися і запитали:
وَبِمَ يَا رَسُولَ اللَّهِ
“Чому (ми більшість мешканців Пекла), о Посланець Аллага?”
Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) відповів:
تُكْثِرْنَ اللَّعْنَ ، وَتَكْفُرْنَ الْعَشِيرَ
“(Тому, що) ви багато проклинаєте і (тому, що) ви невдячні (вашим) чоловікам”
Цей хадис передав аль-Бухарі (304) і Муслім (80 і 889).
О жінки! Бійтеся Аллага щодо вашого одягу, ваших зачісок, ваших промов, щоб ви в усьому цьому не були схожими на чоловіків, не були схожими на невіруючих жінок і не були схожими на розпусних, нечестивих жінок, не уподібнювалися до них, щоб не опинитися в їхньому числі, щоб на вас не поширилося прокляття. Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) сказав:
مَنْ تَشَبَّهَ بِقَوْمٍ فَهُوَ مِنْهُمْ
“Хто уподібнюється якомусь народові, той із них”.
Цей хадис передали Ахмад (2/50), Абу Дауд (4031), ібн Абу Шуейба (19747), ат-Тахаві (231), аль-Байхакі в “Шу’аб аль-Іман” (1199), шейх аль-Альбані назвав його достовірним.
І в іншому хадисі передано, що “Пророк (нехай благословить його Аллаг і вітає) прокляв жінок, що уподібнюються чоловікам, і чоловіків, що уподібнюються жінкам”. Цей хадис передав аль-Бухарі (4324 і 5886)“.
О раби Аллага (‘ібада Ллаг)! Сунною наших праведних попередників (саляфу с-саліх), на чолі яких стоять сподвижники Пророка (нехай благословить його Аллаг і вітає), є те, що вони вітали один одного зі святом. Коли вони зустрічалися в день свята (йауму ль-‘ід), вони вітали один одного і говорили один одному:
تقَبَّلَ اللهُ مِنَّا وَمِنْكُم
“Нехай Аллаг прийме від нас і від вас”.
Цей асар передав ат-Табарані (22/52), хафіз ібн Хаджар та імам ас-Суютуї назвали його хорошим.
Тому виконуйте цю сунну сподвижників.
Також виконуйте ще одну сунну – Сунну Пророка (нехай благословить його Аллаг і вітає), а він вирушав на святковий намаз, до молитовні, де відбувався святковий намаз, однією дорогою, а повертався іншою.
І я прошу Всевишнього Аллага, Всемилостивого, Найщедрішого, щоб Він дозволив нам з вами продовжити це служіння Йому, продовжити вчинення багатьох богоугодних діянь, продовжити поклоніння Йому до самої смерті, щоб Аллаг (пречистий Він і піднесений) захистив нас від зла наших душ, від зла наших ворогів, від зла шайтана.
اللهم اغفر لنا ولوالدينا وللمؤمنين
Нехай Аллаг (пречистий Він і піднесений) пробачить нам, нашим батькам, усім вірянам, нашим сім’ям, нашим близьким. Нехай Аллаг (пречистий Він і піднесений) зупинить пролиття крові мусульман у всіх куточках земної кулі. Нехай Аллаг (пречистий Він і піднесений) позбавить мусульман від страху, від голоду, від розрухи. Ми просимо Аллага (пречистий Він і піднесений) захистити нас і їх від смут (фітн), явних і прихованих, і просимо Аллага (пречистий Він і піднесений), щоб Він зробив нас із тих, що дотрималися посту (с’іям) у місяць Рамадан, що простояли в нічних намазах у місяць Рамадан, які простояли з вірою і надією на нагороду Аллага (пречистий Він і піднесений) у намазах, провели в поклонінні Ніч приречення (Лейляту ль-к’адр) і отримали за це прощення від Аллага (пречистий Він і піднесений) усім гріхам. Воістину, Аллаг (пречистий Він і піднесений) – Той, хто чує ду’а (Самі’у д-ду’а).
أقول قولي هذا وأستغفر الله لي ولكم
Нехай Аллаг (пречистий Він і піднесений) прийме від нас і від вас (так’ббаля Ллаху мінна уа мінкум).